Vanaf dit jaar wordt de catechese ter voorbereiding van het Vormsel dekenaal aangepakt. Via de school ontvingen alle jongeren van het zesde leerjaar een brief. Op dinsdagavond 19 september is er een infomoment in de kerk van Dendermonde. Vanaf dan kunnen de meisjes en jongens zich inschrijven voor het vormsel. Op zondag 15 oktober is er een viering met Naamopgave in de dekenale kerk van Dendermonde. Samenkomst om 9.45 uur voor de voorbereiding.
Er zijn in de loop van het jaar 5 catechesemomenten voorzien. Het Vormsel zelf en de voorbereiding voor de kinderen van Sint-Gillis heeft plaats in de kerk van Sint-Gillis. Daar zullen jullie later van verwittigd worden. In elk geval zal het vormsel doorgaan op zondag 21 april 2024 om 9 uur.