herfstconcert 1
Op zaterdag 20 november 2021 trakteerden sopraan Karen Vermeiren, harpiste Hanna Grociak en violist Hans Van Kerckhoven, allen topartiesten, een enthousiast publiek op een waanzinnig mooi concert in de Sint-Gertrudiskerk te Vlassenbroek.

Niet te geloven dat de Vlaamse diva Karen Vermeiren, die in binnen- en buitenland hoofdrollen vertolkt in de belangrijkste opera’s in Vlassenbroek haar talenten en charisma kwam etaleren. Samen met de andere artiesten bracht ze een intiem concert met op het programma de mooiste en bekendste melodieën uit het klassieke repertoire. Zo passeerden o.a. Dvorak, Strauss, Paganini, Bellini, Verdi, Puccini… Ook het samenspel harp en viool zorgden voor kippenvelmomenten en hier en daar vloeide er zelfs een traan.

Ondanks alle ongemakken van mondmaskers, ook bij harpiste en violist, de controle van het CST-attest, de CO2-meter die nauwlettend in de gaten diende gehouden te worden… kunnen we spreken van een top-concert van de hoogste kwaliteit. Achteraf werd zowel binnen als buiten de parochiezaal nagepraat. Daar ook genoten de artiesten van de contacten met het publiek. Wij kunnen, ondanks corona, spreken van een uitzonderlijk geslaagde avond!

Herfstconcert 2