Pastoor De Craene
Goede vrienden,
Na 7 maanden mochten wij vorig weekend terug samenkomen in onze kerken. Heel wat mensen waren blij terug op post. Anderen zagen het nog niet zitten om er opnieuw bij te zijn. Ik denk dat wij ons samen zullen moeten inzetten om terug te groeien tot een hechte parochiegemeenschap

Dat zal zo zijn voor de vieringen, maar ook voor het sociale leven en zijn organisaties die gedurende de voorbije maanden weinig of geen activiteiten kenden.

Ook tal van andere activiteiten kunnen stilaan weer opstarten en ook daar zijn vele vrijwilligers voor nodig.

Een warme oproep om terug het beste van uzelf te geven tot welzijn van onze gemeenschap.

Wij denken ook aan de gezangen tijdens de viering in Sint-Gillis en willen het Sint-Gilliskoor terug opstarten. Wij komen terug samen in de kerk van Sint-Gillis (masker verplicht) op maandag om 19.00 uur. Mensen die stem hebben, graag zingen en ons willen helpen bij het verzorgen van onze vieringen zijn van harte welkom.

Meer en meer ben ik er van overtuigd dat wij elkaar broodnodig hebben voor de uitbouw van onze parochie.

Tijdens de maand juni hebben wij in onze kerk alles voorzien opdat studenten er rustig kunnen studeren. Iedere dag komen er wel een aantal jongeren op dit aanbod in onze kerk af. Dank aan de vrijwilligers die iedere dag zich inzetten opdat onze kerk zou beantwoorden aan de coronamaatregelen.

Met zeer genegen groeten en dank voor uw medewerking.

Paul, pastoor