Vormselviering 2024 (Sint-Ursmaruskerk, Baasrode)
Op zaterdag 20 april liep de kerk aardig vol want vijftien kandidaat-vormelingen ontvingen het sacrament van het Vormsel in de viering met als thema: ‘Kom, Heilige Geest’.
Vormselviering 2024 (Sint-Ursmaruskerk, Baasrode)

Het intredelied ‘Mensen van overal aangewaaid’ zette de toon. Het was een kleinere groep dit jaar maar één die zeer aandachtig en gedisciplineerd meevierde. De vormelingen waren zich bewust van het gebeuren. Dat merkte je bij de repetities en bij de taken die ze vervulden zoals het voorlezen, de samenzang en de offergang. Bij de handoplegging en de zalving met H. Chrisma door Vormheer Deken Jo was het muisstil. Zijn woordje voor elke vormeling apart toverde een glimlach op hun gezicht en dat van meter en peter. Uitzonderlijk was er plaats genoeg om de gevormden rond het altaar uit te nodigen bij het Onze Vader. Na het slotlied ‘Op de adem van de Geest’ barstte een applaus los wat de pasgevormden zichtbaar deugd deed. Het dankwoord werd uitgesproken door twee vormelingen, waarna nog een groepsfoto volgde en dan kon het feest verder gezet worden in familiekring.

een dag om te omarmen

een dag om te verwarmen

met geloof, liefde en hoop

begonnen bij de doop

PROFICIAT!

Proficiat, vormelingen, het ga jullie goed en doe het vormselkruisje eer aan. Proficiat ook aan mama en papa, peter en meter en de hele familie om achter deze vormelingen te staan in hun keuze om gevormd te worden.

DANK U WEL!

Dank u wel, Deken Jo, voor het voorgaan in deze viering en je omgang met de kinderen. Ze hebben je graag. Dank u wel, organist Luc, voor de muziek en de bloemen. Dank u wel, medewerkers van onze kerkplek, om alles in goede banen te leiden.

AANDACHT!

Na de Pinksterviering op zaterdag 18 mei om 17 uur, met medewerking van het koor ‘Zing Zondag’ uit Grembergen, worden de individuele en groepsfoto meegegeven, aangeboden als geschenk door onze parochie. Aansluitend volgt een receptie achteraan in de kerk voor ALLE aanwezigen. Van harte welkom iedereen!