Viering ‘Dag van de chronisch zieke mensen’
Op zondag 13 oktober stonden in onze kerk de chronisch zieken en hun mantelzorgers centraal. Juf Marijke van de Bijenkorf bracht haar vormelingen mee. Ze hielpen in de eucharistieviering, brachten brood en wijn aan en zongen mee met het koor en de mensen in de kerk. Juf Marijke had haar echtgenoot en dochter mee. Samen vormen ze een muziekzaal trio dat onze mis warm ondersteunde met hun prachtige liederen en mooi vioolspel.
Deken Jo dankte de muzikanten, Lorenz onze koster en alle vrijwilligers voor en achter de schermen van onze kerk daar ze telkens weer klaarstaan met een helpende hand.
We maakten ook kennis met de Italiaanse priester Bruno die hier opleiding volgt en vol enthousiasme Nederlands leert om zich te integreren in onze gemeenschap.