Naar jaarlijkse traditie is er de zondag voor het feest van Maria Lichtmis (2 februari) een mooie viering waarin de ouders, peter en meter, samen met hun kind dat het vorige jaar werd gedoopt, van harte worden uitgenodigd. Omwille van de corona-besmetting kon dit vorig jaar niet doorgaan. Ook dit jaar lijkt het mij niet verantwoord om deze viering te laten doorgaan. Toch zijn wij als christelijke gemeenschap bezorgd om het geluk en welzijn van uw kinderen.
Daarom voorzien wij deze regeling. Op zondag 30 januari is er om 11.00 uur een H. Mis in de kerk van Sint-Gillis waarin wij bidden voor uw kind(eren) en een algemene zegen over hen uitspreken. Tevens kunnen alle ouders na de mis het charter en het doopselschelpje meenemen naar huis. Van de kinderen die gedoopt zijn in 2020 zullen deze in de rechter zijbeuk van de kerk liggen. Van de kinderen die gedoopt zijn in 2021 vindt men schelpje en charter in de linker zijbeuk. Ook de zondagnamiddag of de volgende dagen kan men schelpje en charter nog in de kerk vinden en dus meenemen.